FAQ

Tip:
In de voorwaarden kunt u met Ctrl-F zoeken, u kunt met de zoekfunctie snel verschillende onderwerpen vinden waardoor uw vragen kunnen worden beantwoord.

In kan niet meer inloggen?

Kunt u niet meer inloggen omdat u uw wachtwoord kwijt bent, dan kunt u een nieuw wachtwoord bij ons opvragen door op Inloggen te klikken op de site en vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten?’ te klikken.
Vul vervolgens uw gebruikersnaam (deze vindt u op uw factuur) in. Klik dan op ‘Opvragen’. Binnen 1 minuut ontvangt u een e-mail met daarin een door de computer gegenereerd ‘nieuw wachtwoord’. Met dit wachtwoord kunt u weer inloggen in uw digitaal dossier. Pas het wachtwoord aan in een door u zelf gekozen nieuw wachtwoord onder ‘Mijn registratie’ en vervolgens ‘Wijzig wachtwoord’.

Hoe kan ik mijn email adres wijzigen?

Om uw e-mail adres te wijzigen, dient u eerst in te loggen in uw persoonlijk dossier. In uw dossier kiest u het tabblad ‘Registratie’ om uw e-mail adres te wijzigen.

Hoe bereken ik mijn premie en sluit ik direct af?

U kunt een verzekering zeer eenvoudig en online afsluiten. Slechts in vier stappen. Bent u al klant dan dient u eerst in te loggen. Kies de verzekering die u wilt afsluiten, vul de gevraagde gegevens in en klik op ‘Bereken Premie’. Wilt u de verzekering afsluiten klik dan op ‘Volgende stap’.

Kan ik ook met acceptgiro betalen?

Door onze volledig geautomatiseerde werkwijze is het niet mogelijk om met acceptgiro te betalen. Alle premies worden geïnd door middel van automatische incasso.

Hoe kan ik mijn verzekering wijzigen?

Ga naar “Wijzigen van verzekering(en)”.

Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?

Om uw huisadres te wijzigen, logt u eerst in op onze site. In ‘Mijn Dossier’ kiest u het tabblad ‘Mijn Registratie’ om uw huisadres te wijzigen. Wanneer het een adreswijziging betreft die ook op uw verzekeringen van toepassing is, bijvoorbeeld bij een inboedelverzekering of autoverzekering, dan dient u deze ook in de polis door te voeren.

Hoe zit het met mijn schadevrije jaren?

Op uw auto- of motorverzekering bouwt u schadevrije jaren op. Hoe meer jaren u schadevrij rijdt, des te meer korting u krijgt op uw premie. In uw dosssier in de autoverzekeringpolis kunt u uw schadevrije jaren terugvinden.
Roy Data:
Sinds 2007 zijn de verzekeringsmaatschappijen overgegaan naar het digitaal opslaan van het aantal schadevrije jaren die klanten opbouwen. Roy-Data is de naam van het systeem voor het digitaal opslaan van de royementsgegevens (schadevrije jaren) voor verzekeringsmaatschappijen.
Invoer/ opgave schade vrije jaren:
Bij het afsluiten van een autoverzekering kunt u uw huidige schade vrije jaren invoeren. Na het afsluiten van de verzekering worden uw schadevrije jaren gecontroleerd in Roy Data. U ontvangt schadevrije jaren voor alle aaneengesloten jaren dat u schadevrij heeft gereden en in bezit bent geweest van een auto en verzekering. De volgende situaties kunnen ontstaan bij de controle van uw schadevrije jaren.

  • Bij controle kloppen de schadevrije jaren, uw schadevrije jaren worden bevestigd.
  • Bij controle is het aantal schadevrije jaren in Roy Data verschillend met uw opgave. Het aantal jaren wordt veranderd naar de jaren aangegeven in Roy Data en de premie wordt aangepast. Bent u het hier niet mee eens kunt u het beste contact op nemen met uw oude verzekeraar deze heeft de schadevrije jaren opgegeven in Roy Data.
  • Bij de controle kan er niets worden gevonden. We sturen u bericht, u heef de mogelijkheid contact op te nemen met uw vorige verzekeraar. Kunnen er alsnog geen schadevrije jaren worden bevestigd dan zijn we genoodzaakt uw polis terug te zetten naar starterskorting met 0 schadevrije jaren.

Het ontvangen van schadevrije jaren na beëindiging van een verzekering.
Wanneer u uw verzekering beëindigt, wordt het aantal aantoonbare schadevrije jaren dat u bij ons heeft opgebouwd, in Roy-Data gezet. Uw nieuwe verzekeraar zal dan deze schadevrije jaren uit Roy-Data automatisch van ons overnemen. We noteren in Roy Data de jaren dat u aansluitend bij ons verzekerd bent geweest zonder schade te rijden plus het bevestigde aantal schadevrije jaren bij start van de verzekering.
Bij schade:
PAS OP: Als u een schade rijdt en deze claimt op de verzekering valt u terug in schadevrije jaren. Dit geldt alleen als de schade uw schuld is. Uw schadevrije jaren worden teruggezet, waardoor ook uw korting veranderd. In de voorwaarden vind u de tabel die aangeeft wat de exacte terugval zal zijn bij een schade.
No- claim
Mocht u no-claimgarantie hebben meeverzekerd, dan valt u bij het indienen van een (schuld)schade wel terug in schadevrije jaren maar niet in de bonus/malustreden.

Waar vind ik mijn factuur?

U logt in op de site en gaat naar het tabblad ‘Berichten’. Hier vindt u al uw facturen samen met andere E-mail. De facturen herkent u aan het onderwerp: “Factuur”.

Waar vind ik de polisvoorwaarden?

Ga in uw dossier naar het tabblad ‘Polisoverzicht’, klik op ‘details’ bij de verzekering waarvan u de voorwaarden wilt zien. Onder het overzicht vind u de knop: ‘voorwaarden/productwijzer. U ziet hier de algemene voorwaarden, de productvoorwaarden en de productwijzer.

Wat is jullie telefoonnummer?

Voor vragen en/of advies kunt u altijd bij uw adviseur terecht. Heeft u vragen over de verzekering, uw dossier of andere zaken kunt u ook altijd via de site het contactformulier met uw vraag invullen. Alle communicatie met Intrasurance verloopt via email of via de site.

Wat zijn de poliskosten?

Intrasurance berekent geen poliskosten, uw polis staat digitaal in uw persoonlijke digitale dossier. Als u dat wenst kunt u zelf uw polis uitprinten. Wilt u toch een polisblad bestellen dan zijn de kosten hiervoor € 10,00 (inclusief verzendkosten). Het polisblad wordt verstuurd naar uw adres. Dit bedrag wordt automatisch bij uw eerst volgende incasso verrekend.

Ik wil graag mijn ING rekeningnummer wijzigen, maar het systeem geeft een foutmelding. Hoe kan ik mijn wijziging doorvoeren?

Het rekeningnummer van de ING (Postbank) bestaat tegenwoordig uit meer cijfers dan voorheen. Hierdoor dient u bij de wijziging van soort rekening “Bank” aan te houden in plaats van “ING (Postbank.)”. Als u het rekeningnummer op deze wijze verandert, zal de wijziging correct worden doorgevoerd.

Welk schadebureau behandelt de schade?

Na de schademelding ontvangt u een e-mail met daarin vermeld het schadenummer, het telefoonnummer en het adres van het schadebureau. Voor Schademeldingen die spoedeisend zijn kunt u contact opnemen met ons alarmnummer. Het alarmnummer mag u alleen gebruiken in uiterste nood en als u behoefte heeft aan acute hulpverlening, zoals in geval van een grote brand, ernstig persoonlijk ongeval en andere zware calamiteiten.
Alarmnummer (ALLEEN IN GEVAL VAN NOOD): (+31)(0)20 - 59 29 201

Ik heb vragen over een verzekering, waar kan ik terecht?

Voor vragen en/of advies kunt u altijd bij uw adviseur terecht. Heeft u vragen over de verzekering, uw dossier of andere zaken kunt u ook altijd via de site het contactformulier met uw vraag invullen. Alle communicatie met Intrasurance verloopt via email of via de site.

De incasso lukt niet terwijl er geld op de rekening staat, wat nu?

Het komt voor dat de bank automatisch een incasso-blokkade op de rekening plaatst, dit kan de reden zijn dat de incasso niet is gelukt. U lost dit op te bellen naar de bank. Ze halen dan direct de blokkade weg en kan bij de tweede poging de incasso doorgaan.